Trend girişimciliği ve 30 günde +6k gelir

Hamza Üzümcü
4 min readOct 7, 2018

--

Temmuz 2016 dün gibi hatırlıyorum; Hafta sonu Twitter’da geziniyorum bir de ne göreyim;

Arabayla gezip pokemon arayanlar, power bankları çantalarına doldurmuş sokak sokak gezen insanlar..

Tüm dünyada viral olan Pokemon GO diye bir oyun çıkmış. Hemen indirip incelemeye başlıyorum. Önce iki üç pokemon yakalıyorum. Sonra yaptığım ilk iş Charles’i açmak oluyor.

Charles; Mac OS işletim sistemine sahip olan bilgisayarlar için Wireshark, Fiddler diyebiliriz. Uygulama trafiğini incelemenizi sağlayan bir araç. Detaylı bilgi için;

Gökhan Şengün’ün https://medium.com/@gokhansengun/a%C4%9F-trafi%C4%9Fi-dinleme-ara%C3%A7lar%C4%B1-1-c7c585bc56a3 serisine bir göz atabilirsiniz.

Oyunun web trafiğinde ne arıyorum?

Oyun yeni olduğu için elbette açıklar olacaktı. Açıkça söyleyeyim amacım sınırsız pokemon, sınırsız elmas/altın benzeri açıklar bulup, bunu resmi yerlere bildirerek gelir elde etmek. Eğer çok ciddi bir açıksa resmi yerlere bildirmeden nasıl gelir elde edebilirim? Bu gibi soruların yanıtlarını arıyorum. Örn; Sınırsız elmas, pokemon gibi açıklar bulabilseydim bunları hesaplara aktarıp, birçok hesap satabilirdim mesela.

Klasik kontrolleri sağladım ve bu Pokemon GO çılgınlığından bize ekmek çıkmaz deyip rutin işlerime geri döndüm.

3 gün sonra radarıma bir uygulama girdi. Uygulamanın ismi; Battery GO

Uygulamadan biraz bahsetmek gerekirse;

Pokemon GO oynarken GPS + Ekran açık olmak zorunda. Yani bu oyun ciddi derecede şarj tüketiyor. Bu zeki geliştirici, LED ve LCD ekranların çalışma prensiplerini bildiği için harika bir çakallıkla, ekranı siyah hale getirip oyunu oynama imkanı sağlamış. LED ekranlar, ekranda siyah renk oluşturmak için ledleri kapatır. Bu da şarj tasarrufu sağlar. Android bu işlemi farklı bir uygulama aracılığıyla yapmaya müsade etmiş. İşte uygulama burada devreye giriyor.

Not: iOS ile böyle bir şey mümkün değil :) Bir app’i arkaya aldığınız an o app’in telefona erişimi kalmıyor.

Kısaca, ekrana bir buton koyuyorsunuz. Oyun oynarken tıklıyorsunuz. GPS açık, ekran kapalı siz gezerken Pokemon bulabiliyorsunuz. Fikir harikaydı. Adam birçok ülkede “TOP 10 Paid App” kısmındaydı ve uygulama 1,99$’a satılıyordu.

Bunun gibi viral olmuş uygulamalara karşı aynı kategoride aynı fiyatlandırmayla rekabet edemezsiniz. Çok zor.

İlk yaptığım iş Todoist’i açıp Android uygulama geliştirici ekipten bir arkadaşa iki günlük görev atamak oldu. Ürünü her şeyiyle tasarlamıştım. İki günde ürün çıktı. Battery GO’dan 3–5 özellik daha fazla koymuştuk. FREE olarak uygulamayı yayınladık. Birkaç özelliği de ücretli yaptık.

Uygulamamız viral oldu. Üç günde +40.000 indirmeye ulaştık. Günlük gelir 2x yapa yapa artıyordu. Uygulamamızın ismi; Battery Saver for Pokemon GO idi. Deli gibi kazanıyoruz 25–30k$ gelir bekliyorum bu Trend bitene kadar. Ortağım Kadir Audi TT’yi çok sever. Kadir’i aradım senin şu TT’yi bizim bu app halledecek dedim. O da bana kibrit ateşi çabuk söner ama ne olur belli olmaz bakalım dedi.

Üçüncü gün havuzda aldım kötü haberi. Google uygulamamızın isminde “Pokemon GO” geçtiği için uygulamamızı yayından kaldırdı ve engelledi. Açıklama yapsan ne olur? Google en erken iki gün içinde geri dönüş yapıyor. Viral uygulamalar için çok uzun bir süre. Aynı uygulamayı farklı bir logo ve isimle (Battery Extender GO) olarak yayınladık. Sıfırdan kampanyalara vesaire başladık ama ilk yakaladığımız gibi rüzgarı arkamıza alamayınca Kadir’in TT yalan oldu. Gelirler günden güne düştü. Uygulamayı revize edip her app için kullanılır hale getirip güncelleme gönderdik. Sonra da kendi haline bıraktık.

Rüzgar iyice dağılınca, uygulamanın ücretli özelliklerini kaldırıp tamamen Ücretsiz olarak güncelledik o da bir etki etmedi. Sonra da öyle bıraktık. Ekte gelir ve indirme grafiğini paylaşıyorum.

Reklamlarla birlikte 30 günde +6k gelire tekabül ediyor.
https://www.appfigures.com’den farklı bir grafik.

Eğer ücretsiz yapmasaydık, indirmeler ve geri bildirimlere dayanarak söylüyorum aylık 300–400 TL ek gelir sağlamaya devam ederdi ama ücretsiz kozumu oynamak istemiştim.

Uygulamanın webrazzi haberini de şuraya eklemiş olalım; https://webrazzi.com/2016/08/25/pokemon-gonun-daha-az-sarj-tuketmesini-hedefleyen-uygulama-battery-extender-go-android/

Sonuç olarak; Bu tarz fırsatlar bulabilmek için bilgi akışlarınızın global ve sürekli olması gerekiyor. Ben buna trend girişimciliği diyorum. Trend girişimcisi olabilmeniz için ürün geliştirebilecek birisine ihtiyacınız var. Biraz pazarlama yetisi ve ürün geliştirmeyi bilen birileri de iyi olur. Hepsi siz olabilirsiniz ama ekip olursa daha iyi olur.

Trend girişimciliği yorucu bir iş onu söylemeliyim. Hafta sonu projesi tadında yapamıyorsunuz. Fakat kendinizi bu kadar hızlı reaksiyon verebilmeye hazırlamanızı tavsiye ederim. Hangi işle meşgul olursanınız olun, hızlı reaksiyon verebilmek size çok şey kazandırır.

Aşağıdaki resim hayat felsefemi yansıtıyor; Hızlı dene hızlı öğren. Elbet bir gün o balığı tutacaksın. Yeter ki sabırlı ve dirayetli ol.

“Business opportunities are like buses, there’s always another one coming.” — Richard Branson

Not: Battery GO +50k$ kazandı bu işten :) helali hoş olsun.

--

--